Tuesday, January 18, 2011

Zázrak jménem Red Dwarf


Co napsat o Červeném trpaslíku? Existuje člověk, který se s tímto seriálem nesetkal? Stejně je zajímavé, jak se lidi dělí do dvou skupin, jedni trpaslíka nemůžou ani vidět a ti druzí ho milují. Přirom první díly trpaslíka jsou opravdu pro otrlé a je třeba si k nim časem najít cestu.
Pokud by někdo chtěl s Červeným trpaslíkem začít, doporučuji se nejdřív podívat na díly jako Kryton, Já na druhou, Psychoteror nebo D.N.A. To jsou pro mě opravdu největší pecky.


Trpaslíka sleduju už několik let, myslím že i více než deset, což je na seriál, který má lehce přes padesát dílů hodně dobré skóre. Znám každý díl nazpaměť a stále se u toho dokážu zasmát a připadá mi, že se směju čím dál tím víc. Nikdy předtím se mi nic podobného nestalo a nevím jestli si ještě někdy něco oblíbím tolik jako právě trpaslíka.



Zvláštní na tom všem je, že v seriálu je strašná spousta překlepů, bugů a všelijakých nelogičností, ale nikdy jsem se nad nima nepozastavoval a bral je tak jako celý seriál, s humorem. V seriálnu snad neexistuje scéna, na které by se mi něco nelíbilo, každý díl mě baví jiným způsobem. Na tom, že nejlepší humor je ten britský asi tedy něco bude.


Obrovský podíl na úspěchu Červeného trpaslíka, alespoň u mě, má dabing. Je to jediný seriál, který jsem nikdy neměl chuť vidět v originálě. Český dabing je opravdu vynikající, výběr dabéru je geniální, i když bych si tyto lidi nikdy nemohl představit dabovat právě trpsalíka, chopili se svých rolí opravdu bravurně.


Před několika lety se na internetových diskuzích začaly objevovat zprávy o Red Dwarf filmu, který ale nikdy nebyl natočen. Místo toho jsme se několik let po skončení seriálu dočkali dotočení několika epizod, ale bohužel tyto epizody jsou slušně řečeno nuda. Nevím čím to je, jestli se změnil scénarista, nebo už prostě chybí ta radost herců, ale bohužel seriál je asi již mrtev. Nevadí, máme stále více než padesát dílů, na které se můžeme pořád dívat.

No comments:

Post a Comment