Thursday, January 20, 2011

Skateboarding

Co pro mě znamená skateboarding? Nedávno jsem někde četl: "Skate je vlastně něco na způsob stroje času. Ve chvíli kdy se poprvé odrazíte, se vám zastaví čas a pokaždé když půjdete jezdit znovu, se vrátíte do toho věku a té nálady, jako když jste se odrazili poprvé." Můžete s tím nesouhlasit, ale v 90% to bude znamenat, že na skatu nejezdíte.
Skateboarding pro mě ale znamená víc, v první řadě je to opravdu zábava a kdo si nikdy neprojel město jen tak s olíčkama přes kanál, tak asi nikdy nepochopí. Ten pocit, když je léto, k večeru, ale ještě je světlo a vy si to valíte přes město a slyšíte kolečka jak cvakají po dlažbě, je k nezaplacení stejně jako mastercard. Zároveň to krásně prudí staré, smradlavé lidi a připadáte si tak trochu jako rebel.
Na skejtu jsem nikdy nic moc zásadního nedokázal, nikdy jsem neudělal trik, který by byl dostačující pro fotku či natočení na video, ale pro mě osobně to bylo víc než kdybych skočil 20tky schody. Asi se nikdy nenaučím flipovou magii, ale chtěl bych trošku vyzvat rádiusy a hlavně bomb hills. Každé olíčko je pro mě radost, ale nejvíc mě baví na skatu jenom jet, prostě "cruizin´ down the street".
Zároveň si skateboardingem můžu alespoň trošku nahradit největší lásku mého života a to je surfing. Nikdy jsem nesurfoval a si se ani nikdy nedostanu k tomu abych si to vyzkoušel, ale sakra vím, že by mě to pohltilo a propadl bych tomu. Taky proto jsem nikdy nejel na surf camp, protože mám strach se pak z něj vrátit a vědět že se na surf nedostanu.
Samozřejmě se můj vztah ke skatu dobou trošku mění. Už moc nekoukám na skejtový videa, vlastně v poslední době jsem sledoval jen Stay Gold od Emericy, ale na druhou stranu, stálo za to sledovat ještě něco jiného? Taky už se mi moc nelíbí technický skateboarding a nemám rád jak jezdí třeba P-Rod a podobní Nike lulini. Prostě už tíhnu k starejm puškám jako je Duane Peterson, Hosoi, Hassan apod. A nejvíc se mi začínají líbit bazény a úplně nejvíc se těším do Prahy na štvanický bazének. Sice spíše budu sedět a koukat, ale i tak mi to bude stačit.
Další věcí jsou skejtový časáky, kdy Board kupuju už jen tak ze setrvačnosti a nostalgie. Na druhou stranu mám předplatné Thrasheru a tam je každé číslo pecka a když ho objevím ve schránce, je to pro mě taková malá oslava.
Ve svém životě jsem toho již stihl dělat spoustu, snowboarding, ten ale chcípl na nutnosti jezdit na hory, což je mega drahý a za další je tam sakra zima a to moc nemusím. Jednu dobu jsem taky jezdil freeride na hroským, měl jsem kolo za skoro 60k, ale to taky nějak spadlo, tam je to taky docela podmíněno cestováním na hory a navíc je to kolo opravdu neskladné.
Nejvíc sem si asi užil na bmx, kdy flatland pro mě znamená krásných 5 let života strávených cestováním po celé republice, poznávaní nových lidí a hlavně super fun při ježdění. K flatlandu bych se taky chtěl možná časem vrátit, ale zase je tam ta prvotní investice kolem 10k, na co prostě teďka nemám. Zvláštnost taky je, že i když mi ten flatland šel ze všeho nejvíc, tak jsem se na něj vykašlal a vrátil se zpátky ke skatu, respektive jsem prodal kolo a nechal si skate.
Nejspíš to ale asi dopadne tak, že si do budoucna koupím nějaký longboard velikosti menšího surfovacího prkna a na všechny triky se vykašlu a budu mít klid.

No comments:

Post a Comment