Thursday, January 27, 2011

Práce pro velkou company

Už se to nějak přihodilo v životě, že jsem začal pracovat pro velkou company. Pokud jste vidělí Matrix nebo třeba Americkou krásu, což zrovna nejsou úplně žánrově stejné filmy, tak víte kde ti chlapi pracovali. Říká se tomu open space, jsou na to dělané vědecké studie a prostě se všichni starají o to, aby jsme se v té práci měli dobře a nechtělo se nám domů. Mě osobně tedy open space nevadí, připadá mi to jako docela dobrý nápad, lidi mají blíž k sobě, nesedí roztroušení po kanclech apod... A určitě se tím ušetří strašná spousta místa a peněz.
Drobná vada ale je, že jste stále na ráně, prostě vás pořád někdo vidí, takže se nemůžete dloubat v nose, škrábat mezi nohama apod. A nebo můžete, pokud jste takový rebel, jako jsem například já, he. Spíš je problém, že vám stále někdo kouká přes rameno do monitoru, i teď, když píšu tento záznam, se určitě někdo koukl, že nepracuju a píšu něco, co asi nemá s prací společného, ale upřímně, I don´t give a fuck.
Ale pojďme zpátky k velké společnosti. Kdybych měl začít nadávat na všechno, všechny a ještě pár věcí navíc, tak bych to mohl psát do alelujá. Proto raději vypíchnu jen pár "radostí".
Tak třeba místo pro parkování. Ano vím že je to neekologické jezdit do práce autem, že je určitě ekologičtější jezdit MHD (které je samozřejmě ekologické, i když nevím odkud se bere ekologická elektřina pro pohon trolebusů a tramvají, když se veřejně/neveřejně bojuje proti např. solárním panelům), ale potřebuji, každý den v pauze na oběd, vyvenčit své dvouapůlměsíční štěně a MHD bych tu cestu prostě časově nestíhal. A tady se dostáváme k denodenní radosti a tou je zaparkování auta na parkovišti po příjezdu z oběda. Chytré hlavy totiž napadlo, že když každé tři parkovací místa oddělí pásem trávy se stromečkem, tak se nám tady všem zase bude strašně líbit a budeme si připadat jako v parku. Opravdu nechápu podobné snahy o zušlechtění parkovacích míst, vždyť jsou to parkovací místa, ne snad? Překvapuje mě, že pobočka americké firmy nemyslí na místo pro parkovaní, přičemž v USA je ježdění autem do práce normální věcí.
Další věcí je neschopnost zaměstnavatele zařídit přístup nováčkům k počítači, na počítač se běžně čeká i několik týdnů, proto se teď udržuje strategie stále o nějaké PC žádat, aby bylo až nováček přijde. A pokud nastupujete na vyšší pozici a máte právo na notebook? Připravte se na několika měsíční čekání, které se může překlopit i v roky. Což mi v pc firmě připadá jako trošku zvláštní.
Celkově přístup k zaměstnancům je opravdu špatný, mám zkušenosti s prací ve Vodafone, což je taky velká firma a tam když něco člověk chtěl po HR, tak stačil telefon a vše bylo zařízené. Naproti tomu se mi v současném zaměstaní stalo, že zaměstnavatel zapoměl nahlásit pojišťovně změnu a domů mi přišla pokuta několik tisíc korun. Naštěstí jsem si to dokázal vyhádat, ale stálo mě to strašně moc úsilí a hlavně běhání za "slečnama" z HR, aby konečně něco začaly dělat.
Proto tedy z big firmy odcházím, jak se říká, krysy opouštějí potápějící se loď.

Sbohem, nebudeš mi chybět.

No comments:

Post a Comment