Wednesday, January 19, 2011

Bast Bastards Mistrovství ČR v Dirtu

V sobotu 2.10. se v Bástr Dirt Parku konal Bast Bastards Mistrovství ČR v Dirtu. Dirty v Bástru jsou jedny z mála, které se udržují a kluci z Red Bullu mohou být jen rádi, že si před několika lety vybrali pro svou akci Red Bull Backyard Digger právě tuto brněnskou lokalitu.


Tenhle report asi nebude moc o výsledcích a tricích, spíš jen o mém osobním pocitu z akce, je to koneckonců po dlouhé době mnou psaný report, tak se do toho potřebuji pomalu dostat.



Na místo, a to se přiznám bez mučení, jsem dorazil až těsně před začátkem finále, tudíž nemůžu sloužit s popisem akce celé jako takové. Nechci rovnou říct, že by mě nebavilo stát na místě několik hodin a koukat se na borce jak si naskákavají dirty, ale měl jsem drobné zdravotní problémy a nakonec jsem vůbec rád, že jsem se na místě objevil.



Co říci o dirtech? Kluci dělali co mohli celou sezónu, aby měli dirty v co nejlepším šejpu, ale zvláště pak poslední měsíc byl opravdu hektický, minimálně co se přípravy na kontest týče. Skoky byly bohužel třošku měkčí a mokré, ale to bylo způsobeno počasím, které skoro celý týden v Brně před závody panovalo. Nakonec se ale počasí ve čtvrtek umoudřilo a nebylo to zase taková katastrofa.



Účast na závodech byla hojná a přijelo i pár opravdu dobrých riderů jako třeba Dudo Antalík na BMX a Shaman z Polska na MTB. Ja jsem byl odvařený třeba z přítomnosti Michala Prokopa, který má můj velký respekt jako rider, který to dotáhl opravdu daleko. Bohužel jsem neměl možnost jej vidět jezdit, což mě hodně mrzí. Jinak známými tvářemi se to kolem dirtů hemžilo opravdu hezky. Michal Matys klasicky za majkem jako speaker, Žena z Ostravy klasicky s jointem a například Zuzka El Kloko, kterou můžete znát z video působení na dolekopu klasicky s kamerou.



Ohledně ježdění se mi velmi líbil lokál hero Marián, který zavdal i 720 a podpora diváků byla opravdu obrovská. Z ostatních riderů se mi líbily takové ty stálice české dirt scény jako je Cahin s Dudem v sekci BMX a Netro, Leader a Loleq v sekci MTB. Celkově musím uznat, že kvalita ježdění se opravdu zlepšuje a první z každé sekce dostal Ticket to Ride na Masters of Dirt, kde určitě ostudu neudělá! Toršku mě mrzí že Dan Jurečka si vybíral po celý den svou porci smůly a nebyl schopen se pořádně rozeskákat na svých home dirtech. Na tohoto jezdce jsem se taky těšil, ale bohužel neměl svůj den a často nebyl schopen naskákat celou lajnu. Tak snad ti to příště vyjde Dane!



Celá akce plynula v pohodovém duchu, alespoň co jsem měl možnost zaznamenat. Jsem velmi rád, že Brno začíná vystrkovat růžky na domácí kontestové scéně a doufejme, že se podaří do Brna dostat MČR i příští rok.



Nakonec bych chtěl apelovat na všechny, kdo bydlí v Brně a okolí, aby klukům se skokama pomohli, při pohledu na hliněné macky s nima musí být práce jak sviňa!

No comments:

Post a Comment